گزارش صعود به کلون بستک 95.4.8

دو هفته پیش در سفری که به تهران داشتیم، تصمیم گرفتیم همراه با دوستانمان برنامه ای بریزیم که هم سبک باشد و یک روزه، و هم در ارتفاع بالایی باشیم تا به خوبی برای برنامه های تابستانی مان هم هوا شویم. بهترین گزینه ای که برای این منظور به ذهنمان رسید، کوه 4100 متری کلون بستک در نزدیکی پیست اسکی دیزین بود که تا ارتفاع 3400 متری آن را می توانستیم با ماشین برویم. این شد که ما و دوستان خوبمان روز سه شنبه 8 تیرماه صبح خیلی زود بیدار شدیم و از تهران به سمت فشم و از آنجا به سمت پیست اسکی دیزین حرکت کردیم. وقتی به روستاهای بعد از فشم رسیدیم، با انبوهی از ماشین های کوه کن و حمل بتن و تیر آهن و ترکیب زشتی از ویلاها و هتل هایی که در دل کوه سر برآورده بودند مواجه شدیم. ما قبلاً هم به این کوه آمده بودیم ولی این حجم از ساخت و ساز درست کنار حریم رودخانه و در دل کوه برایمان تازه و عجیب بود. نمی دانم چرا ولی انگار تقدیرمان این است که به هر مکان آشنایی که سر می زنیم، هر بار منظره ای ناآشنا از آهن و بتن ببینیم...

پس از اینکه به گردنه ی پیست اسکی دیزین رسیدیم، ماشین را کنار سوله ی هواشناسی پارک کرده و حرکت را حدود ساعت 6 صبح آغاز کردیم. ما که دیشب در تهران از گرما خوابمان نمی برد، در هوای سرد این کوه ناچار به پوشیدن کلاه و دستکش و جوراب اضافی شدیم. پس از مدتی راهپیمایی آفتاب عالم تاب به زیبایی هر چه تمام تر طلوع و بدن هایمان را گرم کرد.

از همان ابتدا بر روی یال منتهی به قله حرکت می کردیم که پاکوب مشخصی داشت. مسیر حرکت ما از جنوب غرب قله به سمت شمال شرق بود و شیب زیادی نداشت. در تمام طول مسیر و حتی روی قله صدای مته هایی که با آن کوه را برای ساختن ویلاهایشان می کندند، می آمد. یکی دو جا نشستیم و استراحت کردیم و در نهایت پس از حدود 4 ساعت کوهپیمایی به قله رسیدیم.

یال منتهی به قله. محل پارک ماشین در سمت راست تصویر دیده می شود.

قله های برج و خلنو

در اطرافمان قله های برج، خلنو، تیغه های ژاندارک، و قله ی زیبای آزادکوه دیده می شد. از میان غبار هم پرهیب دماوند را می شد در سمت مشرق به سختی دید. تقریباً یک ساعتی روی قله دراز کشیدیم و از هوا و منظره ی زیبای ابرهای بالای سرمان که به سرعت شکل عوض می کردند لذت بردیم. سپس راه بازگشت را در پیش گرفتیم و پس از تقریباً سه ساعت به پای کوه رسیدیم و راه بازگشت به تهران را در پیش گرفتیم.

من و گیاهان و گلهای وحشی

آتش در کوهستان...
ما را در سایت آتش در کوهستان دنبال می کنید

برچسب : گزارش صعود به سبلان,گزارش صعود به علم کوه,گزارش صعود به آزادکوه,گزارش صعود به دماوند,گزارش صعود به قله سبلان,گزارش صعود به قله دماوند,گزارش صعود به اشترانکوه,گزارش صعود به قله آرارات,گزارش صعود به توچال,گزارش صعود به اورست, نویسنده : 0atashdarkoohestanb بازدید : 123 تاريخ : يکشنبه 11 مهر 1395 ساعت: 12:39