گزارش برنامه‏ ی صعود به قله کلار 95.3.28

صبح روز جمعه 28 خرداد همراه با گروه کوهنوردی پرنیخ اصفهان راهی قله ی کلار در نزدیکی شهر گندمان واقع در استان چهارمحال و بختیاری شدیم. مینی بوس از طریق جاده ی کنار تالاب گندمان ما را به پای کوه کلار رساند و مبدأ حرکت ما در واقع از کنار تالاب گندمان و از جبهه ی شمال شرقی قله کلار بود. تالاب در این وقت از سال متأسفانه آب زیادی نداشت و تأثیر خشکسالی حتی در این منطقه‏ ی پرآب هم دیده می شد.

ساعت 9:05 صبح حرکت را از مسیر جاده خاکی شروع کرده و بعد از ربع ساعت به باغی از درختان گردو به نام باغ چیرو رسیدیم.

دورنمای باغ چیرو

درختان زیبای گردو

زیر سایه ی درختان برای خوردن صبحانه توقف کردیم و از هوای خوب و خنک باغ لذت بردیم. ساعت 10:05 بود که از مسیر پاکوب و زیبای دره ی چیرو حرکت خود را به سمت جنوب غرب آغاز کردیم. مسیر شیب متوسطی داشت و بسیار سرسبز و زیبا بود. پاکوب را در امتداد مسیر آب ادامه دادیم تا به چشمه ی پر آب و خرمی رسیدیم.

در بالادست چشمه می شد دورنمایی از خط الرأس قله و خود قله ی کلار را دید.

خط الرأس شمالی قله و دورنمایی از قله ی کلار

در سمت دیگر این خط الرأس دشت وسیعی که دور تا دور آن را کوه ها احاطه کرده اند قرار گرفته و در وسط این دشت دریاچه ای از آب برف به وجود آمده است.

نمایی از دریاچه و کوه های اطراف (قله ی کلار در سمت چپ ما قرار داشت و در عکس دیده نمی شود)

حدود ساعت 13:30 به این دریاچه رسیدیم و پس از کمی استراحت، من و چند نفر دیگر رهسپار قله شدیم و بقیه همان جا کنار دریاچه به استراحت پرداختند. از دریاچه تا قله ی کلار راه زیادی نیست و می توان بعد از نیم ساعت به قله رسید. ارتفاع قله 3590 متر بود و باد شدیدی می وزید. بنابراین پس از گرفتن عکس، سریعاً به پایین برگشتیم.

دورنمایی از دریاچه ی کلار و قله های اطراف از فراز قله ی کلار

کنار دریاچه به همنوردانمان ملحق شدیم و در کنار هم ناهار خوردیم.

نمای دیگری از دریاچه

پس از ناهار ساعت حدود 15:35 حرکت را به سمت پایین از همان مسیر رفت آغاز کردیم و بعد از 4 ساعت، در ساعت 19:30 به کنار مینی بوس رسیدیم و راهی اصفهان شدیم.

این برنامه در کل یک برنامه ی کوهنوردی متوسط (نه سخت و نه آسان) محسوب می شود و می توان آن را به عنوان آمادگی برای برنامه های دشوارتر در نظر گرفت. در این فصل از سال در مسیر ما برف زیادی وجود نداشت ولی با توجه به این که سال های گذشته این منطقه پربرف بوده، بهتر است گتر و لباس گورتکس به همراه داشته باشید. همچنین چشمه آب زلالی داشت که نیاز ما را به حمل آب کاهش داد و فقط بعد از چشمه آب با خود برداشتیم. هرچند بعد از 2 روز به خاطر آن 10.5 ساعت کوهنوردی، هنوز عضلات بدنم گرفته و درد می کند، اما از این برنامه ای که رفتم واقعاً راضی هستم و امیدوارم باز هم بتوانم در این کوه زیبا قدم بردارم.

آتش در کوهستان...
ما را در سایت آتش در کوهستان دنبال می کنید

برچسب : گزارش برنامه یخچال شمالی سبلان,گزارش برنامه یخچال سبلان,گزارش برنامه یال داغ,گزارش برنامه بند یخچال,گزارش برنامه غار یخ مراد,برنامه گزارش هفتگی شبکه یک,برنامه ی گزارش ورزشی,گزارش برنامه شیرکوه یزد,گزارش برنامه قله یخچال همدان,گزارش برنامه قله یخچال, نویسنده : 0atashdarkoohestanb بازدید : 124 تاريخ : يکشنبه 11 مهر 1395 ساعت: 12:39